Bestuurswisselingen in aantocht!

De komende ALV (30 mei a.s.) vinden er twee bestuurswisselingen plaats.

Gerke van Dam zal, als de ALV ermee instemt, de portefeuille Verenigingszaken gaan invullen, een functie die voorheen door George Spier werd bekleed. Inge Jonker treedt na 3 jaar terug als secretaris en wordt, als de ALV daarmee instemt, opgevolgd door Stefanie Kelterman.

Hieronder stellen Gerke en Stefanie zich aan jullie voor.

Beste leden van MHC Leusden,

Trots stel ik mij aan jullie voor! Ik ben Gerke van Dam, ik ben geboren in Amersfoort in 1965. Mijn vader was hockeytrainer, dus het hockeyen is mij met de paplepel ingegoten. Ik heb dan ook mijn hele jeugd op Amersfoort gehockeyd. In 1983 ben ik overgestapt naar Dames 1 van Leusden en heb daar geen moment spijt van gehad. Na enige jaren in Dames 1 ben ik langzaam ‘afgezakt’ via Dames 2 naar de semi-veterinnen. Daarnaast trainde en coachte ik MB1, MA1 en later ook Dames 1. Geweldig om te zien dat er jonge dames van toen, nu nog in de dames veteranen spelen op onze club.

Na mijn periode als trainer/coach van Dames 1 ben ik zelf weer gaan hockeyen. Inmiddels was Jochem (1997) geboren. Nadat ook Suzanne (1999) geboren werd ben ik al vrij snel met mijn toenmalig echtgenoot naar Frankrijk verhuisd. Een geweldige tijd, waarin ik het gelukkig ook niet zonder hockey hoefde te doen. Ik heb daar een trainingsgroep van internationale dames opgezet, die nog steeds functioneert. Hoe leuk is dat! In 2007 keerden we terug naar Nederland en ben ik in 2009 met de kinderen in Leusden komen wonen. Veel van mijn oude hockeyvrienden en -vriendinnen trof ik daar weer. Al snel heb ik weer allerlei activiteiten op de club opgepakt. Jochem en Suzanne zijn gelukkig ook hier weer gaan hockeyen. Jochem speelt in Heren 3 en Suzanne in Dames 4.

De laatste jaren heb ik veel (nieuwe) mensen ontmoet die zich met enorme energie inzetten voor deze fantastische club. Ik was dan ook vereerd dat ik gevraagd werd George Spier op te volgen in het bestuur met de portefeuille verenigingszaken. In deze functie zal ik te maken krijgen met alle vrijwilligers die bergen verzetten en me inzetten om die groep van mensen uit te breiden. Daarnaast moeten we er natuurlijk voor zorgen dat de club een fijne en veilige omgeving is en blijft voor spelers, ouders van spelers en vrijwilligers.

Ik heb heel veel zin om, als de ALV instemt met mijn benoeming, veel energie in de club te steken en daarmee mensen te enthousiasmeren. Als bestuurslid wil ik graag openstaan voor ideeën en meningen, dus zoek me gerust op!

Mijn naam is Stefanie Kelterman en ik vind het erg leuk om voorgedragen te worden als secretaris van het bestuur. Als sinds mijn jonge jaren speel ik met veel plezier hockey. Dat plezier heb ik doorgegeven aan mijn kinderen, Kasper van 7 en Lea van 8, die beiden op MHC Leusden spelen. Met mijn man, kinderen en 2 bonuskinderen woon ik in Amersfoort.

Wat ik zo leuk vind aan onze hockeyclub is de gezelligheid en de moeite die veel mensen steken in het draaiend houden van de club. We doen het echt met elkaar. En dat zie je terug in de sfeer op en buiten de velden. Zeker nu het zonnetje weer wat vaker schijnt!

Ik wil mij graag inzetten voor het bestuur van deze club en hoop met mijn achtergrond als juridisch adviseur, hockeyer, trainster en coördinator jongste jeugd bij te kunnen dragen aan de groei en bloei van de club.

Hopelijk snel tot ziens!
Groet,