14-9-2021 | Bestuurskamernieuwtjes # 26

14-9
Het bestuur van MHC Leusden vergadert ca. eenmaal per maand. Daarbij komen de meest uiteenlopende onderwerpen aan bod. Na elke vergadering praten we jullie even kort bij over wat er zoal in de bestuursvergadering aan de orde is gekomen.

Aftrap van het nieuwe seizoen
Op zaterdag 28 augustus was het zover en trapten we het nieuwe seizoen af tijdens de ‘Stick off 2021-2022’. Het was een heerlijke zonnige dag met activiteiten en reuring op de club voor zowel onze jeugd als de senioren. Fred had voor lekkere happen gezorgd; het enveloppenspel van Margit liep storm (maar liefst € 950 opbrengst) en de actie ‘Steun je cluppie’ was een succes. Van 08:45-22:00 uur speelden de teams van MHC Leusden onderling een wedstrijd, van Jong senioren tot trimmers en veteranen en 44 jeugdteams. Helaas had een aantal seniorenteams afgezegd en daarom is er besloten de aangekondigde veiling uit te stellen naar een later moment. Er deden maar liefst 28 kinderen mee aan de Stick en Bitje actie en dit heeft geleid tot 18 nieuwe leden. Complimenten aan de organisatoren van deze geslaagde dag!

De trainingssokken die tijdens de stick-off als warme broodjes over de toonbank gingen zijn overigens nog steeds aan de bar te koop voor € 15,- per paar (of twee paar voor € 25,-). De opbrengst komt bijna helemaal ten goede aan de club.  En momenteel kun je de club ook op een andere manier steunen door ballen te doneren in het kader van de Ballen-actie in samenwerking met de Jumbo. Zie voor meer informatie: www.ballenactie.nl/actie/mhc-leusden/

Op zondag 29 augustus vond het Schammertoernooi plaats waar ons H1 en D1 team streden tegen andere clubs, met bij de heren als winnaar GCHC uit Groningen en bij de dames HCAS uit Asten-Someren.

Vooruitblik
We blikten ook vast even vooruit naar de komende periode.
  • Ons G/LG team zoekt nieuwe aanwas en organiseert op 28 september aanstaande een vriendjesdag. Aanmelden kan via [email protected]
  • Op 11 oktober evalueren we met alle commissies hoe het loopt, waar we elkaar bij kunnen helpen en wat we zouden kunnen verbeteren. Een bijeenkomst die we jaarlijks houden en die heel waardevol en nuttig is. Zoals in de vorige editie van de bestuurskamernieuwtjes is gemeld zijn we heel dringend op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Onze vereniging draait op vrijwilligers, maar helaas is het momenteel zo dat we een te kleine groep mensen hebben om het werk te verdelen, waardoor er op sommige schouders teveel taken rusten. Binnen de commissies worden zoveel mogelijk taken opgeknipt zodat taken beter ‘behapbaar’ zijn. We roepen iedereen op, zowel leden als ouders van leden, om iets te doen voor de club.
  • Op dit moment zijn we onder andere nog hard op zoek naar iemand die zich wil inzetten voor de Kledingcommissie. Overigens kan het ook heel goed een duo functie zijn. Voor nadere informatie kan contact opgenomen worden met Sabine van de Groep ([email protected]). Wil je wat betekenen voor onze mooie vereniging en ben je benieuwd wat je zou kunnen doen? Stuur dan een mail naar [email protected]
  • Zoals het er nu naar uitziet wordt er komende herfstvakantie weer een CD-kamp georganiseerd! Achter de schermen wordt er al hard aan gewerkt. Uiteraard nog wel onder voorbehoud gelet op de ontwikkelingen rondom corona.
  • De datum van de najaar-ALV hebben we vastgesteld op 2 november. Daarover te zijner tijd meer.
  • En al is de gewone competitie pas net gestart, op 5 december start het zaalhockeyseizoen; zoals jullie in de app en op de site hebben kunnen lezen zijn de inschrijvingen geopend en kun je je aanmelden tot en met 24 september a.s.! Het weekend van 12/13/14 november zullen we de blaashal opzetten en de nieuwe ledverlichting in de hal ophangen. Ook voor het opzetten van de hal kunnen we t.z.t. vrijwilligers gebruiken!
Versoepelingen in het kader van corona
We zijn heel erg blij dat er weer wat meer kan en dat er weer publiek zijn bij de wedstrijden. Helaas is nog niet alles terug bij het oude en zullen we met elkaar wel de huidige coronaregels moeten blijven naleven. Belangrijkste spelregels zijn op dit moment:
  1. Registreer je bij ieder bezoek aan de club. Scan (met je mobiel of een QR-reader) de QR-code die je op vele plekken op het terrein aantreft of ga naar onze site.
  2. Hou (tot 25 september a.s.) 1,5 meter afstand.
  3. Ga zitten op het terras en in het clubhuis.
  4. Volg altijd de aanwijzingen van de coronabegeleiders/barmedewerkers of bestuursleden op.

Kijk op onze site voor ons coronaprotocol

Tot ziens op de club!

Wil je contact opnemen met het bestuur van MHC Leusden? Dat kan natuurlijk! Je kunt ons altijd persoonlijk aanspreken op de club, maar mag ook een mailtje sturen aan [email protected].

14-9-2024 Nieuws van het bestuur