Vanaf 29/4 lekker weer het veld op: check je agenda en houd je aan het coronaprotocol!

De (jongste) jeugd mag weer gaan hockeyen en dat is supertof! Maar om dat op een veilige manier te kunnen doen zijn er ook flink wat afspraken die we met elkaar moeten maken. Daarvoor zijn ons protocollen aangereikt door NOC*NSF en de KNHB en zijn afspraken gemaakt met de gemeente Leusden.
We hebben in dit bericht alles samengevat wat je moet weten, dus lees het goed door. En vooral: houd je aan de afspraken! Alleen als we allemaal samenwerken, kunnen we ervoor zorgen dat we onze hockeyers weer op een veilige en prettige manier kunnen ontvangen op onze club.

Het doel is om zoveel mogelijk kinderen en jongeren de kans te geven weer lekker samen te sporten. Het doel is niet – ook omdat de competitie is beëindigd – om teams weer gericht voor te bereiden op wedstrijden of op het volgende seizoen. Over de voorbereiding daarvan (bijv. teamvorming en selectie) worden jullie zo snel mogelijk, maar in een apart bericht geïnformeerd.

Wie?
De groepen die, onder begeleiding, weer samen mogen trainen zijn:
  • Kinderen t/m 12 jaar (= jongste jeugd en de D-jeugd) kunnen onder begeleiding samen buiten sporten, zonder onderling rekening te houden met de 1,5 meter afstand;
  • Jongeren van 13 t/m 18 jaar (= C- t/m A-jeugd) mogen onder begeleiding buiten sporten met elkaar, maar dan met 1,5 meter afstand ertussen.
Wij hebben daarom trainingsmogelijkheden gecreëerd voor al onze jongste jeugdleden en jeugdleden.
  • Ben je verkouden of ziek? Of heeft iemand in jouw gezin corona? Dan blijf je thuis!
  • Ben jij – als ouder – er niet gerust op dat je kind veilig kan komen hockeyen? Of voel jij je als trainer niet prettig bij het geven van een training? Het spreekt voor zich dat jij vrij bent om een keus te maken in wel of niet naar de club komen. Het moet voor iedereen vooral ook leuk zijn en goed voelen!
Wanneer?
De Technische Staf heeft een alternatief en haalbaar trainingsschema uitgewerkt, uitgaande van 1 of 2 keer een uur trainingsgelegenheid per week voor iedereen. De trainingstijden zijn zoveel mogelijk, maar niet altijd de ‘normale’ tijden van vóór corona omdat we tussen alle trainingen wat extra 'wisseltijd' hebben ingepland. In je persoonlijke agenda in de club-app vind je jouw trainingstijd voor de komende weken. De startdatum is 29 april!

Hoe?
De training zal – met name bij de C- t/m A-lijn waar de 1,5 mtr afstandregel moet worden aangehouden – een aangepaste vorm krijgen. We hebben van de KNHB formats gekregen waarmee we een trainingsprogramma-in-coronatijd kunnen ontwikkelen en daarmee is de Technische Staf op dit moment aan de slag.

NOC*NSF en de KNHB hebben bovendien protocollen opgesteld over hoe we met elkaar om moeten gaan op de vereniging en die zijn bij het RIVM getoetst. Uitgangspunt daarbij is dat het clubhuis dicht moet blijven en er geen andere volwassenen (ouders) op het clubterrein mogen komen dan de aangewezen coronabegeleiders en trainers. Op basis van deze protocollen hebben wij een ‘vertaalslag’ gemaakt en regels opgesteld waaraan iedereen die op onze vereniging komt sporten zich moet houden. Afspraken over zaken als toiletbezoek, EHBO, halen en brengen door ouders, fietsen en scooters parkeren, etc.

LEES ALLE REGELS GOED DOOR EN HOU JE ERAAN!
Let op: We willen niet vervelend doen, maar het moet: als iemand zich moedwillig NIET aan de regels houdt, gaat diens hele team direct naar huis. No mercy! We doen een dringend beroep op iedereen om de regels na te leven. Niet alleen omdat er forse boetes op overtreding staan (kan oplopen tot € 4.000 per keer!), maar vooral omdat we echt samen elkaars gezondheid en veiligheid moeten borgen en samen lekker willen kunnen hockeyen!

Wij wensen iedereen veel trainingsplezier!
Het spreekt voor zich dat wanneer het RIVM en de KNHB toestemming geven de nu geldende richtlijnen (en protocollen) te verruimen, wij jullie daar direct van op de hoogte brengen!

Hartelijke groet,
Gertjan, Frans, Pieter, Marjan, George, Ingrid