M.i.v. seizoen 2019-2020 is onze club rookvrij!

Met ingang van seizoen 2019-2020 is onze vereniging helemaal rookvrij. Er wordt nergens op het terrein nog gerookt en ook de rooktafel verdwijnt.

Wij hebben het afgelopen seizoen met een overgangsfase toegewerkt naar een rookvrije sportvereniging. Zoals aangekondigd in de Algemene Ledenvergadering (ALV) van 4 juni jl. wordt met ingang van seizoen 2018-2019 nergens op het terrein van onze club nog gerookt, dus niet bij de entree, niet langs de velden waar wordt gespeeld of getraind en niet op een andere willekeurige plek op het terrein.
MHC Leusden volgt het landelijke KNHB-beleid hierin en steeds meer sportverenigingen zijn ons in dit proces al voorgegaan. Ook is het draagvlak hiervoor in Nederland de afgelopen tijd enorm gestegen.

Waarom op weg naar rookvrij?
Zien roken, doet roken. Als kinderen anderen zien roken lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken zoals andere sporters, trainers en ouders. Daarnaast is meeroken zowel binnen als buiten schadelijk, met name voor kinderen. Ook in de buitenlucht kunnen kinderen in aanraking komen met tabaksrook. Door een rookvrij sportterrein voorkomen we dit. Kijk op www.rookvrijegeneratie.nl/sport voor meer informatie.

Iedereen is en blijft welkom op onze vereniging, ook rokers!
We vragen rokers alleen om buiten het zicht van kinderen en buiten het terrein te roken. Dit is even wennen. Help elkaar dan ook er aan te denken dat we als MHC Leusden onze jeugd willen beschermen en hen een gezond voorbeeld willen geven.

We hopen dat ook jij je sterk maakt voor een gezonde omgeving voor onze jeugdspelers en jonge bezoekers!

15-8-2024 Nieuws van het bestuur