Margit en 150 MHCL’ers naar de Hockey Pro League

"Beste Jessica, Van harte gefeliciteerd met het winnen van de Clubtribune. Jouw club mag 150 toegangskaarten voor de Hockey Pro League op vrijdag 28 juni weggeven aan jullie leden.”…. Op 18 juni kreeg Jessica van den Enden een mailtje van Rabobank Amersfoort Eemland dat met die zin begon. En zo kwam het dus dat op vrijdag 28 juni 150 MHCL’ers naar het Wagener Stadion in Amsterdam togen om de halve finale van het Nederlands Elftal in de Hockey Pro League bij te wonen!

Jessica: "In april van dit jaar had ik Margit Westerveld als Uitblinker van onze club genomineerd. Helaas won zij niet (maar een van onze andere topvrijwilligers!), maar toen zag ik de prijsvraag ‘Win een clubtribune’ van de Rabobank, waarmee je jouw favoriete vrijwilliger in het zonnetje kunt zetten. Met dezelfde lovende woorden vulde ik het formulier in. Margit is nl. echt mijn clubheld vanwege haar inzet voor MHC Leusden. Ze is er altijd, zet zich overal voor, niks is te gek, coacht op zo’n inspirerende manier de meisjes, zij verdient deze prijs!! En toen…. werd ik gebeld; je hebt gewonnen!!”

En wát Jessica had gewonnen was niet mis! Maar liefst 150 kaartjes voor de club voor de halve finale van de Hockey Pro League op vrijdag 28 juni! Vervoer per touringcar van de Schammersteeg naar het Wagener Stadion in Amsterdam. En voor 18 kinderen (6 tot 12 jaar) een tenue en de eer om de erehaag voor de Oranje Spelers te vormen bij binnenkomst! Geweldig! Jessica: "Gillend belde ik Margit op en die was door ‘t dolle!!"

De 150 kaarten werden verdeeld onder de meidenlijn die Margit op onze club helpt, het bestuur, vele vrijwilligers en iedereen die er verder meenomen kon worden.
Vrijdag 28 juni werden de gelukkige leden met drie grote bussen opgehaald en naar de wedstrijd gebracht. Daar aangekomen werden zij vriendelijk onthaald door mensen van de Rabobank en naar de ‘eigen’ MHC Leusden-clubtribune gebracht! Margit zelf, haar twee kinderen en hun teams vormden samen de erehaag, maar voordat zij het veld opgingen werd Margit op de tribune verrast en ontving zij een t-shirt met handtekeningen van de spelers! Jessica: "En toen kwamen onze toppertjes het veld op, wat een gaaf moment! We hebben zó genoten! "

Kortom, een topdag. Dankzij een topper die een topvrijwilliger onder de aandacht van de Rabobank bracht.
De Rabobank schreef Jessica: "Geen hockeyclub kan zonder ze: al die onvermoeibare vrijwilligers die ervoor zorgen dat alles op rolletjes loopt. Dat de bar draait, de velden er perfect bijliggen, toernooien van de grond komen en scheidsrechters worden opgeleid. Jij vond het de hoogste tijd om jullie heldin Margit Westerveld op te geven. En terecht!” En daar kunnen wij ons alleen maar volmondig bij aansluiten!

Jessica én Margit: bedankt!

3-7-2024 Algemeen nieuws