in the spotlight: Inge en Ineke van de ledenadministratie!

Vrijwilligers zijn voor een sportvereniging als die van ons van onschatbare waarde; wij kunnen niet zonder! Met ‘in the spotlight’ zetten wij elke maand een vrijwilliger in het zonnetje. Deze maand laten we jullie kennismaken met Inge van den Assum en Ineke Steenbeek, de harde werkers van onze ledenadministratie!

Inge en Ineke zijn beiden al heel lang betrokken bij MHC Leusden; Inge heeft van 1992 – 1994 gehockeyd bij Dames Veteranen C op de dinsdagmorgen. Ook Ineke heeft gehockeyd in dit team, zij begon in 1986, stopte in 2008 en is nog steeds scheidsrechter van dit elftal.

Bij de familie Van den Assum heeft de hockeyclub Leusden vele jaren een belangrijke rol gespeeld. Of eigenlijk hebben zij een belangrijke rol gespeeld in en voor MHC Leusden. De zonen Luc en Paul hebben er jaren lang gehockeyd en Gijs is voorzitter geweest van 2009 tot 2012. Paul is inmiddels bondsscheidsrechter en hoopt geselecteerd te worden voor de Olympische Spelen van 2024.
En dan dus Inge: zij doet de ledenadministratie nu al 10 jaar en is dit jaar lid van Verdienste van MHC Leusden geworden. In de eerste jaren ging het werk van de ledenadministratie nog per post. In 2013 is het systeem LISA ingevoerd, een programma dat nog steeds vernieuwd en uitgebreid wordt en waar de ledenadministratie een hele belangrijke rol in speelt.

Inge heeft sinds 2012 de hulp van Ineke Steenbeek gekregen en sindsdien zitten beide dames elke maandagochtend aan de keukentafel van Inge. Zij hebben dan elke minuut van de ochtend nodig om de ledenadministratie en alles wat erbij komt kijken op orde te houden. Daarnaast openen zij allebei thuis iedere ochtend de mailbox van de ledenadministratie om de binnengekomen mail te beantwoorden en er actie op te ondernemen. Er wordt zo gemiddeld 30 uur per week met zijn tweetjes aan dit vrijwilligerswerk besteed. Het verzamelen van de juiste gegevens bij belangstelling om lid te worden, het overleggen met de verschillende lijncoördinatoren en het verwerken van informatie in LISA zijn slechts enkele van de vele taken. Maar ook het aanvragen van een VOG voor de trainers en het inschrijven van de vrijwilligers, zoals de coaches en managers.

Inge en Ineke doen dit beiden nog steeds met plezier. Soms krijgen zij helaas een wat minder vriendelijke mail. Maar gelukkig ook lieve mailtjes en leuke bedankjes, daar worden ze blij van!

Ineke en Inge zijn beiden ook mantelzorgers. Daarnaast houdt Inge erg van lekker koken, schilderen en bridgen. Voorheen was Inge onderzoeksverpleegkundige bij TNO. Ineke was diëtiste, vindt het heerlijk om taart en cake te bakken en speelt ook graag een partijtje bridge, maar dan veelal in clubverband.

Bij mijn vraag wat de motivatie is om dit vrijwilligerswerk  bij MHC Leusden te doen, gaven  beiden aan dat de maatschappelijke betrokkenheid en het onderhouden van de contacten een belangrijke reden is. Dit geldt ook voor het andere vrijwilligerswerk dat zij doen.

MHC Leusden is heel blij met deze kanjer vrijwilligsters!

Mieke van Hassel | december 2018

• Meer lezen over oudertaken en vrijwilligerswerk? Klik hier!
  • Wil jij een bijdrage leveren als vrijwilliger? Neem dan contact op met de vrijwilligerscommissie!

5-12-2024 Algemeen nieuws