Keepers

No guts, no goalie!

Keepen vraagt lef, moed en durf. Keiharde kleine ballen die met een ongelooflijke snelheid op je worden afgevuurd, één foutje en je bent de stumper van de dag. Keepers staan in weer en wind met bevroren tenen en vingers of met het zweet onder de helm in het doel. Maar het zijn ook de helden die er met één fantastische redding voor kunnen zorgen dat een wedstrijd wordt gewonnen. Eigenlijk moet je best wel (een beetje) gek zijn om hockeykeeper te worden...

Bij MHC Leusden vinden wij dat onze keepers extra aandacht verdienen. Ze moeten de mogelijkheid krijgen om zich te kunnen ontwikkelen op hun eigen wijze en op hun eigen niveau.

De keeper is nummer 1!
Een goede keeperstraining is nodig om de keeper te ontwikkelen in zijn/haar keeperstaken en kwaliteiten. Wij trainen onze keepers op techniek, tactiek, fysiek en mentaal niveau. Daarbij ligt bij de jongste jeugd de nadruk enthousiasmeren en vanuit de basis keepen. Bij de C- en D-jeugd brengen we verdieping aan in de (basis)technieken en tactieken. En bij de A- en B-jeugd werken we aan eigen keepersstijl.

Daarnaast leiden we onze eigen keeperstrainers op in het geven van keeperstraining en verdieping in het trainen van technieken. En onze clubtrainers leren we hoe zij de keeper het beste kunnen betrekken in de teamtraining.

Bovendien zorgen we voor goed en veilig materiaal. Onze materiaalcommissie zorgt voor alle keepermaterialen. Als er iets is met je uitrusting is, dan mail je (tijdig) naar Joost van Eijsden zodat je met goed materiaal kunt trainen en kunt spelen.
Alle keepers/teams van MHC Leusden hebben in het clubhuis een locker waar de keepersmaterialen opgeborgen kunnen worden.

Voor meer informatie over de keeperstrainingen bij MHC Leusden kun je terecht bij de keepersmanager.