Coronaprotocol MHC Leusden

In de persconferentie van 25 januari 2022 zijn er weer versoepelingen aangekondigd voor de sport. De competities worden hervat en publiek is weer toegestaan bij wedstrijden en trainingen. In alle publieke binnenlocaties (waaronder clubhuizen), is naast het verplichte CTB een mondkapje verplicht bij verplaatsing. Dit protocol is herzien naar aanleiding van de nieuwe maatregelen.

Dat kunnen wij alleen samen met jullie!
We hebben op onze club maatregelen genomen die besmetting moeten voorkomen, maar die zijn alleen effectief als we die allemaal naleven. We doen dan ook een dringend beroep op jullie; houd je aan die afspraken! Aan coaches, managers en teamcaptains vragen we ook nadrukkelijk om toe te zien op de naleving van de regels op én buiten het veld.

De kern van het protocol
Alle maatregelen en afspraken die in verschillende situaties van toepassing zijn bij onze club vanaf 26 januari 2022 kun je lezen in dit coronaprotocol van MHC Leusden:

De basisregels zijn en blijven het allerbelangrijkst!

• Hou voor en na het sporten 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Blijf thuis als jij of iemand in jouw huishouden/gezin (ook milde!) verkoudheidsklachten hebt en laat je zo snel mogelijk testen.
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan.
  • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek het bezoek aan de club.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Schud geen handen.
  • Vermijd drukte.
  • En vooral: gebruik je gezond verstand!
  • In geval van twijfel en/of klachten; laat je testen bij de GGD of doe een zelftest!
  • Er is weer publiek toegestaan bij wedstrijden en trainingen.
  • In onze Schammer Dome mogen maximaal 25 toeschouwers aanwezig zijn.
  • Willen er meer toeschouwers live naar de wedstrijd kijken, dan kan dat in het clubhuis.
  • Ons terras en de bar zijn alleen in het weekend geopend tot een half uur na de laatste wedstrijd. De blaashal is maximaal tot 22.00 uur geopend. Het clubhuis en de blaashal zijn, voor personen vanaf 18 jaar, alleen toegankelijk met een geldig Coronatoegangsbewijs. Dit geldt ook voor het betreden van de kleedkamers, toiletten en bestuurskamer.
  • Daarnaast is het in ons clubhuis en in de blaashal verplicht om bij verplaatsing een mondkapje te dragen voor iedereen van 13 jaar en ouder.
  • Volg altijd de aanwijzingen van de coronabegeleiders/barmedewerkers of bestuursleden op!

Gebruik alleen je eigen materialen (shirts, stick, scheenbeschermers, bidon en bitje). Scheidsrechters; vergeet dus ook niet je eigen scheidsrechters fluitje mee te nemen!
  • Het is verboden om je neus te ledigen en/of te spugen op het veld.
  • Ballen worden alleen door de trainer aangeraakt, spelers raken de bal alleen met de stick aan. Ander trainingsmateriaal, zoals bijv. pionnen, wordt alleen door trainer aangeraakt.
  • Het wordt aangeraden om zo veel mogelijk een eigen, persoonlijk cornermasker te gebruiken. Is dit niet mogelijk, plaats dan achter het doel een desinfecterende alcohol spray waarmee de maskers ontsmet kunnen worden. Dit kan tijdens wedstrijden bijvoorbeeld een taak voor de wisselspelers zijn.
  • Het advies is een mondkapje te dragen als je met mensen uit een ander huishouden in de auto zit. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven geen mondkapje te dragen.
We wensen je veel hockeyplezier!