Accommodatie

Sinds 2008 heeft MHC Leusden een waterveld, drie semivelden, een miniveldje en een supergezellig clubhuis op een prachtige locatie in recreatiegebied De Schammer in Stoutenburg (gem. Leusden). Sinds seizoen 2017-2018 beschikken we bovendien over een eigen blaashal voor de zaalhockey in de wintermaanden.

Toen MHC Leusden op 5 oktober 1973 officieel werd opgericht was er wel een club, maar nog geen veld. In overleg met de gemeente werd begonnen op een klein veldje achter het Hamersveld. De leden namen zelf hun stoelen mee om langs de lijn te kunnen zitten….
Al snel verhuisde de club naar het gebied waar nu Jacco’s Cafetaria gevestigd is. Er werd een veldje met gras ingezaaid en voor 1 gulden van een aannemer een clubhuis (feitelijk een bouwkeet) gekocht. In 1976 verhuisde de club naar de eerste ‘echte’ locatie op het Valleisportpark en daar bleef de vereniging lange tijd. In 1984 had MHCL in Leusden de primeur van kunstgras, gevolgd door een tweede veld in 1991.

Tenslotte verhuisde de club in 2008 naar de prachtige locatie in het recreatiegebied De Schammer waar we vandaag de dag de beschikking hebben over een enorm gezellig clubhuis en meerdere hockeyvelden: een waterveld, drie semivelden en een miniveldje.
Bovendien hebben we sinds seizoen 2017-2018 een eigen blaashal die in de wintermaanden op het miniveldje wordt geplaatst ten behoeve van zaalhockeytrainingen en –wedstrijden.

Wij willen graag dat ons terrein en clubhuis netjes en heel blijven!
Mocht je onrechtmatigheden aantreffen, neem dan contact op met de accommodatiebeheerder via [email protected].

Download: